

Nawigacja
Aktualnie online
· Użytkowników online: 0
· Łącznie użytkowników: 14
· Najnowszy użytkownik: Skuterfan
Logowanie
Ankieta




Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 03.06.14
Shoutbox
Nawigacja
Wymiana sprężyny centralnej sprzęgła

Blokadę można regulować, dzięki czemu można ją zastosować w sprzęgle o każdym rozmiarze. Śruba widoczna na zdjęciu pozwala zablokować ramiona blokady w pożądanym przez nas położeniu.


Po ustawieniu blokady, możemy ją założyć na dzwon sprzęgła. Jak widać, ramię klucza jest wystarczająco długie, żeby oprzeć go o podłoże. Teraz można spokojnie odkręcić nakrętkę zwykłym kluczem płaskim.
-----
Wymiana sprężyny

Nadeszła jakże oczekiwana nowa sprężyna centralna. Oczywiście zanim ją założymy, należy odkręcić dzwon, zgodnie z radami powyżej.

Po odkręceniu dzwona, zdejmujemy go z wałka, następnie zdejmujemy sprzęgło. Sprzęgło należy umieścić w imadle, mocno je skręcając. Warto podłożyć pod sprzęgło deskę. Pamiętajmy, że jedyna rzecz powstrzymująca sprężynę przed "wystrzeleniem" to nakrętka którą za chwilę odkręcimy. Deska zapobiegnie wypadnięciu koła pasowego, osłoni nasze nogi przed potłuczeniem.
Sprzęgło znajduje się zabezpieczone w imadle, możemy odkręcić nakrętkę. W przypadku CPI Hussara standardowo ma ona rozmiar 41mm. Do odkręcenia wystarczy płaski klucz, jeśli go nie posiadasz dobry będzie klucz do rur.
Tak sprzęgło wygląda po rozkręceniu. Wyjmujemy starą sprężynę, wstawiamy w jej miejsce nową. Pamiętaj: jeśli masz zamontowane urządzenie "twist control" uważaj żeby nie rozsypać kulek łożyska. Ten moment możesz również wykorzystać do sprawdzenia łożysk przy kołach pasowych sprzęgła.
skręcamy sprzegło. Jeśli nie masz specjalistycznych urządzeń, wykorzystaj własne nogi, serio. Sprężyna centralne jest bardzo twarda i raczej nie utrzymasz jej jedną ręką. Pamiętaj, żeby dobrze dokręcić nakrętkę. Warto tu użyć kleju do gwintów, zabezpieczy nakrętkę przed odkręceniem.
Dokładnie skręcone sprzęgło zakładamy z powrotem na wał, zakładamy dzwon i nakręcamy nakrętkę dzwona. Tu też warto użyć kleju do gwintów, w końcu w napędzie działają duże siły i występują spore drgania.

