Table 'skuterfan_cba_pl.fusion9V693_pb_brotator' doesn't existBrak bannerów w bazie ! Skuterfan - strona miłośników skuterów - Artykuły: Pękające paski napędowe

Nawigacja

Aktualnie online

· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 14
· Najnowszy użytkownik: Skuterfan

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Ankieta

Jak często jeździsz skuterem

Codziennie
Codziennie
50% [1 głos]

Kilka razy w tygodniu
Kilka razy w tygodniu
0% [0 głosów]

Kilka razy w miesiącu
Kilka razy w miesiącu
50% [1 głos]

Raczej rzadko
Raczej rzadko
0% [0 głosów]

Ogółem głosów: 2
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 03.06.14

Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Skuterfan
13-04-2024 16:55
Mam pomysł na nowe treści. Myślę, że warto by napisać o narzędziach dla skuterzysty. To oczywiście dopiero pomysł, do realizacji droga jest długa.

Skuterfan
07-05-2022 22:26
W tym tygodniu miałem pierwsze w sezonie jazdy. Dobrze, że pogoda dopisała, a skuter wciąż działa.

Skuterfan
10-11-2018 16:25
Nie chce mi się jeździć. Już od dłuższego czasu.

Skuterfan
25-03-2018 16:03
Początek wiosny, pogoda idealna na skuter. Już trochę pojeździłem, a przy okazji wiem co muszę naprawić w skuterze.

Skuterfan
12-06-2016 07:03
Sezon zaczął się od poważnej awarii. Skuter nie jedzie i nie mogę dojść czemu.

Archiwum shoutboksa

Nawigacja

Pękające paski napędowe

Ten problem prędzej czy później dotyka każdego skuterzystę. Pasek napędowy potrafi pęknąć w najbardziej nieodpowiednim momencie.

Jakiś czas temu też miałem taką sytuację. Pasek pękł, wymieniłem na nowy. Po paru dniach to samo, pasek pękł, pomimo że był nowy. Przy kolejnym stwierdziłem, że to nie może być wina paska. No i okazało się, że miałem rację. Należało dokładnie obejrzeć napęd.


Jakie są przyczyny pękania pasków? Poza jakością wykonania, można również wymienić czynniki na które użytkownik skutera ma wpływ. I te czynniki chcę omówić w tym artykule.

Po pierwsze, zawsze warto sprawdzić w jakim stanie są koła pasowe wariatora. Czy nie mają rys? Czy na pewno są poprawnie i równo zamontowane?

Druga rzecz którą warto sprawdzić, to stan sprzęgła. Oczywiście, tu też sprawdzamy stan kół pasowych, szukając rys i uszkodzeń. W sprzęgle warto również sprawdzić, czy koła pasowe rozchodzą się bez problemu. Miałem kiedyś taki problem ze sprzęgłem, prowadnice koła pasowego były wyrobione, w rezultacie koło pasowe przeskakiwało. To też skutkowało zrywaniem paska. W takiej sytuacji warto wymienić koło pasowe, wraz z kołkami. Oczywiście o ile to będzie opłacalne, seryjne sprzęgła są tanie.

Sprężyna sprzęgła
też może być problemem. Czasami zdarza się, ze seryjne paski są dosyć słabe, lepiej więc nie montować twardej sprężyny. Jeśli zamierzasz ingerować w sprzęgło montując sprężynę twardszą niż seryjna, pamiętaj również o wymianie paska na wzmocniony.

W moim przypadku, o którym wspomniałem na wstępie, okazało się że koło pasowe wariatora było porysowane. No i pomimo, że rysa wydawała się niewielka to i tak powodowała zniszczenie paska.

Tak więc, jeśli pasek w skuterze się zerwie, to pamiętaj żeby dokładnie obejrzeć wszystkie elementy napędu. Pasek i tak musisz zamontować nowy, a lepiej żeby usunąć ewentualne uszkodzenie które niszczy paski.
Wygenerowano w sekund: 0.13
90,524 unikalne wizyty