Table 'skuterfan_cba_pl.fusion9V693_pb_brotator' doesn't existBrak bannerów w bazie ! Skuterfan - strona miłośników skuterów - Artykuły: Jak sprawdzić cewkę zapłonową?

Nawigacja

Aktualnie online

· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 14
· Najnowszy użytkownik: Skuterfan

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Ankieta

Jak często jeździsz skuterem

Codziennie
Codziennie
50% [1 głos]

Kilka razy w tygodniu
Kilka razy w tygodniu
0% [0 głosów]

Kilka razy w miesiącu
Kilka razy w miesiącu
50% [1 głos]

Raczej rzadko
Raczej rzadko
0% [0 głosów]

Ogółem głosów: 2
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 03.06.14

Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Skuterfan
13-04-2024 16:55
Mam pomysł na nowe treści. Myślę, że warto by napisać o narzędziach dla skuterzysty. To oczywiście dopiero pomysł, do realizacji droga jest długa.

Skuterfan
07-05-2022 22:26
W tym tygodniu miałem pierwsze w sezonie jazdy. Dobrze, że pogoda dopisała, a skuter wciąż działa.

Skuterfan
10-11-2018 16:25
Nie chce mi się jeździć. Już od dłuższego czasu.

Skuterfan
25-03-2018 16:03
Początek wiosny, pogoda idealna na skuter. Już trochę pojeździłem, a przy okazji wiem co muszę naprawić w skuterze.

Skuterfan
12-06-2016 07:03
Sezon zaczął się od poważnej awarii. Skuter nie jedzie i nie mogę dojść czemu.

Archiwum shoutboksa

Nawigacja

Jak sprawdzić cewkę zapłonową?

Jak sprawdzić cewkę zapłonową?

Każdy skuterzysta staje czas mi przed problemem: czemu skuter nie chce zapalić? Sprawdzasz paliwo, dochodzi. Sprawdzasz iskrę i okazuje się, że jej nie ma. Zawsze w takiej sytuacji sprawdzasz w jakim stanie jest świeca. Ale czasami trzeba również sprawdzić stan cewki zapłonowej, tyle że tego nie sprawdzisz "na oko". Trzeba w takiej sytuacji pomierzyć opory obwodów cewki zapłonowej.



Jak się za to zabrać? Jak mierzymy opory na cewce?

Zadanie jest dosyć proste, potrzebny nam będzie jedynie omomierz, może być ten w tanim mierniku uniwersalnym. Czasami trzeba odkręcać owiewki, więc może się przydać
wkrętak i klucz nasadowy 10mm.

Gdzie znajdziemy cewkę? Na pewno jest ukryta pod plastykami, czasami pod podłogą, a często z prawej strony skutera obok schowka. Tak więc należy zdjąć schowek i już widzisz cewkę. W skuterze Motobi Sowa wygląda to tak:




Tu na pierwszym planie mamy moduł zapłonowy. W głębi widzimy cewkę zapłonową przykręconą do ramy.





tu widzimy zbliżenie na cewkę zapłonową. Jeśli masz problem ze znalezieniem cewki, zdejmij fajkę świecy i poszukaj drugiego końca przewodu.



W wielu skuterach, na przykład CPI, będziesz musiał szukać cewkę pod podłogą tak więc przyda się klucz do odkręcenia podłogi.




Tu widzimy cewkę w zbliżeniu. Żeby ułątwić sobie pracę warto zdjąć boczną osłonę. Nie jest to konieczne, ale ułatwia pracę no i było konieczne do zrobienia zdjęć.




    Zanim rozpoczniesz pomiar.

  • - Dla bezpieczeństwa własnego i skutera, odłącz akumulator.
  • - Sprawdź stan przewodów
  • - Sprawdź stan kapturka świecy
  • - Obejrzyj przewód wysokiego napięcia, czy jest jest popękany, czy jest dobrze wkręcony w fajkę i w cewkę.





Mierzymy opory na cewce.


Na początek mierzymy opór na uzwojeniu pierwotnym cewki. Wygląda to tak jak na tym zdjęciu:





Jeśli wartość wskazana przez miernik jest taka sama jak w instrukcji skutera, oznacza to że ten obwód jest w porządku.


Pora na pomiar obwodu wtórnego. Ustaw miernik na pomiar wysokich oporów (kiloomy).





Podłącz miernik do końcówki masowej uzwojenia pierwotnego cewki, a z drugiej strony do końcówki w fajce. Fajka to nasadka w którą wsadza się świecę.
Znowu trzeba porównać wartość podaną przez miernik z instrukcją skutera. Jeśli są zgodne, oznacza to, że ten obwód jest sprawny. Jeśli pomiar wykracza poza normę,
trzeba również zmierzyć opór ze zdjętą fajką. Wykręcamy fajkę i podłączamy miernik do rdzenia przewodu wysokiego napięcia, drugą końcówkę przewodu podłączamy oczywiście do końcówki masowej uzwojenia pierwotnego. Jeśli teraz wskazania okażą się poprawne, może to oznaczać uszkodzoną fajkę.





Warto również sprawdzić stan fajki. Wykręcamy przewód wysokiego napięcia i podłączamy miernik do fajki świecy. W ten sposób sprawdzimy, czy nasadka ta nie jest uszkodzona.





W taki sposób sprawdzamy fajkę świecy. W przypadku pomiaru nasadki miernik ustawiamy na niskie wartości (omy)


W ten sposób sprawdziliśmy stan cewki zapłonowej. Jeśli wszystkie pomiary wyszły w normie, to znaczy że cewka jest sprawna. jeśli natomiast któryś z obwodów okazał się niesprawny, to cewkę należy wymienić. Sama cewka jest szczelnie zamknięta i nie da się naprawić. Możesz za to wymienić przewód wysokiego napięcia, lub nasadkę świecy (fajkę) jeśli okażą się uszkodzone.






Jeśli chcesz porozmawiać na ten temat, zapraszam na forum:

Jak sprawdzić cewkę zapłonową w skuterze?


Wygenerowano w sekund: 0.18
90,777 unikalne wizyty