Table 'skuterfan_cba_pl.fusion9V693_pb_brotator' doesn't existBrak bannerów w bazie ! Skuterfan - strona miłośników skuterów - Artykuły: Wymiana cylindra w silniku dwusuwowym.

Nawigacja

Aktualnie online

· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 14
· Najnowszy użytkownik: Skuterfan

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Ankieta

Jak często jeździsz skuterem

Codziennie
Codziennie
50% [1 głos]

Kilka razy w tygodniu
Kilka razy w tygodniu
0% [0 głosów]

Kilka razy w miesiącu
Kilka razy w miesiącu
50% [1 głos]

Raczej rzadko
Raczej rzadko
0% [0 głosów]

Ogółem głosów: 2
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 03.06.14

Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Skuterfan
13-04-2024 16:55
Mam pomysł na nowe treści. Myślę, że warto by napisać o narzędziach dla skuterzysty. To oczywiście dopiero pomysł, do realizacji droga jest długa.

Skuterfan
07-05-2022 22:26
W tym tygodniu miałem pierwsze w sezonie jazdy. Dobrze, że pogoda dopisała, a skuter wciąż działa.

Skuterfan
10-11-2018 16:25
Nie chce mi się jeździć. Już od dłuższego czasu.

Skuterfan
25-03-2018 16:03
Początek wiosny, pogoda idealna na skuter. Już trochę pojeździłem, a przy okazji wiem co muszę naprawić w skuterze.

Skuterfan
12-06-2016 07:03
Sezon zaczął się od poważnej awarii. Skuter nie jedzie i nie mogę dojść czemu.

Archiwum shoutboksa

Nawigacja

Wymiana cylindra w silniku dwusuwowym.

Wymiana cylindra
Wielu z nas zastanawia się nad zmianą cylindra. Często przyczyna jest prozaiczna, czyli zatarty silnik. Wielu chce poprawić osiągi skutera. Zainteresowanych samodzielnym remontem silnika zapraszam do przeczytania artykułu "Wymiana cylindra"

Pracę zaczynamy od zdjęcia owiewek. Warto również wyjąć silnik z ramy. Nie jest to konieczne, ale znacząco ułatwi dostę do cylindra.

Mamy już pełny dostęp do cylindra. Najpierw odkręcamy głowicę cylindra.


Następnie zdejmujemy głowicę


Teraz możemy zdjąć cylinder


Widzimy tłok. Ten tłok wymaga wymiany, jest mocno wypalony oraz ma rysy z boku.


To jest zawleczka sworznia, należy ją zdjąć żeby móc zdjąć tłok. Z drugiej strony sworznia jest druga, również należy ją zdjąć.


Zawleczkę wyjmujemy szczypcami.


Po zdjęciu zwleczek, wysuwamu sworzeń. Odkładamy go na bok, będzie jeszcze potrzebny.









Pora założyć nowy tłok. Najpierw zakładamy pierścienie.








Pierścienie należy dopasować do zamków w rowkach. To jest zamek:










Tak wygląda właściwie założony w rowku pierścień:








Pierścienie założone, pora zamontować nowy tłok. Pamiętaj, że tłok w dwusuwie musi być założony strzałką w kierunku wydechu!










Najpierw zakładmy łożysko w wał.











Następnie zakładamy jedną zawleczkę. Tłok ma rowki w które należy wpasować zawleczki. Wsuwamy sworzeń w tłok, zakładamy na wał.


Po czym zakładamy zawleczkę z drugiej strony tłoka. W ten sposób mamy wymieniony tłok na nowy.






Pora założyć nowy cylinder. Najpierw zakładamy uszczelkę. Warto ją zabepieczyć klejem, zapewni to właściwy montaż oraz poprawi szczelność. Poza tym ułatwi montaż. Pamiętaj o dobrym wyczyszczeniu miejsca w którym uszczelka będzie założona!










Zakładamy uszczelkę, po czym montujemy nowy cylinder.









Pora przygotować głowicę. Najpierw wkładamy uszczelkę, którą również zabepieczamy klejem do uszczelek silnikowych.









Teraz załóż głowicę i dobrze ją przykręć. Pamiętaj, żeby śruby przykręcać krzyżowo. Czyli jeśli przykręcisz śrubę górną z lewej, to następna będzie dolna z prawej.








Nowy cylinder jest już poprawnie zamontowany. Możesz wszystko poskręcać i zacząć szykować pieniądze na nowy gaźnik, jeśli założyłeś cylinder o większej pojemości.







Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Wygenerowano w sekund: 0.23
90,386 unikalne wizyty